„DNEVNIK ČITANJA” zamišljen je kao dodatno nastavno sredstvo u kome će učenici od prvog do četvrtog razreda voditi beleške dok čitaju dela iz domaće lektire i tako se pripremaju za časove analize književnih dela.
„DNEVNIK ČITANJA” je u potpunosti zasnovan na Planu i programu nastave i učenja za prvi, drugi, treći i četvrti razred, a svi nalozi i zadaci dati su tako da se na osnovu njih ostvaruju ishodi propisani Planom i programom.
Ideja vodilja prilikom stvaranja dodatnog nastavnog sredstva bila je da se učenicima omogući lakše pripremanje za časove obrade književnih dela, tj. da se posredstvom programiranog, ciljanog čitanja dođe do analize sadržaja, kao i da se učenici osnaže da sami preuzmu aktivnu ulogu u kreativnom istraživanju svojih sposobnosti, mogućnosti i svog izražavanja. Zamisao autora je bila da se na ovaj način populariše čitanje, da se učenici dodatno motivišu, te da se probudi ljubav prema književnosti i stvaralaštvu.
Učenici su pomoću ovog dodatnog nastavnog sredstva podstaknuti da istražuju, ispituju i samostalno rešavaju problemske zadatke. „Dnevnik” pruža mogućnost učenicima da kroz date sadržaje sistematizuju svoja znanja, ponavljaju usvojeno i primene naučeno.
Posebna pažnja posvećena je nalozima kojima se razvija kritičko mišljenje učenika, kao i onima kojima se povezuje sadržaj književnog dela sa savremenim temama i učeničkim iskustvom, što doprinosi trajnijem usvajanju znanja.
- Godina izdanja: 2022.
- Format: 14,5 x 20,5
- Pismo: Ćirilica
- Broj strana: 136
- ISBN: 9788610037326