Super sveska je drugačija, nova sveska. Napravljena je po meri deteta. Po meri onog deteta koje je na putu da razvije svoju grafomotoriku i posebno, po meri onog deteta koje se svakodnevno bori sa motornim, senzornim, perceptivnim ili kognitivnim smetnjama koje usporavaju i remete usvajanje grafomotorne veštine i otežavaju pisanje.
Svojom koncepcijom i sadržajem Super sveska omogućava lako snalaženje i osvajanje prostora papira i pravila prilikom pisanja.
Prostor za pisanje je jasno ograničen.
Razmak među linijama je uvećan.
Listovi su deblji zbog pritiskanja prilikom pisanja, teže se gužvaju i cepaju kod čestog brisanja.
Listovi su tonirani bledo-žućkasto i imaju zelene linije ili kvadratiće.
Na svakoj stranici nalaze se dva simbola- olovka i šaka, kao reperi za orijentaciju.
Olovka- nalazi se na svakoj stranici sa leve strane.
Ona znači- “kreni od olovke“. Tako dete uči pravac sleva- nadesno.
Olovke su okrenute nadole i detetu pokazuju pravac od gore- prema dole.
Šaka- nalazi se na dnu svake stranice, leva na levoj strani, a desna šaka na desnoj strani.
One znače- “okreni svesku tako da su šake blizu tela- dole“.
Stavljajući svoje šake na simbol šake u svesci, dete može da se orijentiše u odnosu na svoje teloi da odredi koja je leva, a koja desna strana u svesci, šta je dole, a šta gore i kako da okrene svesku i pripremi je za pisanje.
Na kraju sveske nalaze se različite grafomotoričke šeme, primeri za rad u Super svesci.
Vaš prvi zadatak je da upoznate dete sa strukturom sveske i objasnite simbole u svesci.
Za rad možete koristiti različiti pribor: debele flomastere, debele bojice i grafitnu olovku, ali nikako gumicu i lenjir. Obratite pažnju na pravilno držanje olovke i položaj sveske.
Pred detetom nacrtajte grafomotornu šemu dužinom celog reda da bi dete videlo Vaš postupak i pokret. Pre samostalnog crtanja, dete prelazi preko Vaše linije dok ne uvežba pokret, po potrebi nacrtajte ili istačkajte ponovo istu šemu u sledećem redu. Obratite pažnju na obavezne pravce, preseke, oblike linija, pravilno izvođenje pokreta i na kontinuitet grafomotoričke aktivnosti.
Zadatke birajte u skladu sa detetovim sposobnostima, radite polako, strpljivo i postupno i rezultat neće izostati.
Želimo Vam uspeh u radu i zadovoljstvo u zajedničkoj aktivnosti sa Vašim detetom.