Poznato je da je psihoanaliza kao novi sistem ideja o tumačenju ljudskih intra i ekstrapsihičkih interakcija kroz čitav dvadeseti vek inspirisala teoretičare, sociologe, psihologe i umetnike da Frojdova tumačenja interpretiraju sopstvenim izrazom.
Mariela Cvetić, teoretičarka umetnosti, na početku 21. veka otišla je korak dalje i našu kulturu obogatila delom u kome psihoanalitičku teoriju analizira na originalan način smeštajući je u različite teorije umetnosti. Interdisciplinarnim pristupom, vešto povezujući umetnost, kulturu, književnost i teorije prostora sa pojmom Das Unheimliche, pokazala je svojim duboko misaonim radom, da jedan izolovan pojam iz Frojdove teorije može osvetliti široko polje ljudske umetničke i teorijske delatnosti.
Njeno delo je inovativna teorija jer koristi originalne iskaze kojima objašnjava zakonitosti koje je sistematično i studiozno istražila. Njen prostor koji tumači primenjujući psihoanalitičku teoriju nosi semiotičke i semantičke novine jer ga sagledava sa različitih diskurzivnih nivoa. Prostor je kod Mariele Cvetić geografska, sociološka, biološka i virtuelna odrednica. Kao takav gubi granice i istovremeno dobija nove. Prvi kontakt sa definicijama prostora može da navede čitaoca da ishitreno zaključi da će se autorka baviti prostorom kao filozofskom kategorijom, kao strukturom univerzuma, koja se višedimenzionalno širi kroz vreme.
Iako je psihoanalitička teorija analizirana sa mnogih nivoa kroz dela pristalica i oponenata ove velike ideje, autorka nije jednostavno u svoje delo prenela neke od poznatih stavova, već je na sebi svojstven način, renesansno široko, objasnila osnove ove teorije provlačeći kroz nju pojam Das Unheimliche. On joj najpre služi da postavi konekcije između Frojda (Sigmund Freud), Lakana (Jacques Lacan) i Žižeka (Slavoj Žižek). Iako su ova trojica velikana psihoanalizu shvatali na različite načine, autorka ih je spojila tajnovitim pojmom Das Unheimliche, postavljajući ga kao različitu kariku u jedinstvenom lancu koji označava zajedničku potragu za skrivenim značenjima uvek prisutne težnje za istraživanjem novog. Slojevitom analizom glavnih postavki psihoanalitičkih pojmova koje je postavio tvorac psihoanalize, Sigmund Frojd, njegovi sledbenici i oponenti, autorka stiže do osnovnog pojma koji je predmet njene analize.
- Godina izdanja: 2011.
- Broj strana: 189
- Pismo: Latinica
- Povez: Mek
- Format: 24 cm
- ISBN: 9788683305605