Intermedijalno pripovedanje Pola Ostera
Tokom karijere koja traje pedeset godina, Pol Oster postao je jedan od najznačajnijih i najplodnijih pisaca savremene američke književnosti, a o njegovoj prozi postoji sada već teško pregledan obim kritičke i stručne literature. Osterov upliv u svet filma, u ulozi scenariste i reditelja, devedesetih godina prošlog veka, međutim, doneo je promenu u njegovom autorskom glasu i određene intermedijalne karakteristike – što je upravo malo istraživana tema kojom se ova monografija bavi. Knjiga ispituje međusobni uticaj verbalnog i vizuelnog u Osterovom kreativnom procesu i konkretne tragove koje ovo poigravanje granicama medija ostavlja u umetničkim ostvarenjima: kako romani pripovedaju prepričavajući slike, a kako filmovi slikaju tekstom. Postoji uvek početna ideja praznog i krajnja ideja ispunjenog papira, koji uprkos gustini redova ostavlja bela i neosvetljena mesta, a ispunjavajući te praznine da bi čitaocu preneo željene ideje, Pol Oster uvek ponovo poseže za slikom, ili pak pokretom, bojom i zvukom. Na primeru Osterovog stvaralaštva, knjiga pokreće pitanja o ograničenjima umetničkog izraza, pitanja o vizuelnoj kulturi Amerike i njenoj evoluciji tokom druge polovine dvadesetog veka, i pitanja o američkom kulturnom identitetu, njegovim formativnim periodima i izazovima sa kojima se taj identitet suočava na raskršću istorije i geografije.
Pismo: latinica
Povez: meki
Format: 14,5×20,5
Strana: 217
Godina: 2019
ISBN: 9788663911024