Bukvar sa nastavnim listovima podeljen je na tri zasebne uDžbeničke jedinice – Od linije do slova, Štampana slova, Pisana slova. Tako učenik može da nosi uvek samo jedan deo i na taj način mu je olakšana torba. Kao dodatak štampanim slovima data je Slovarica koja je namenjena za zabavno učenje azbuke i prvi susret sa čitanjem i pisanjem.
Prvi deo, posvećen predbukvarskom periodu, omogućava razvoj kompetencija potrebnih za usvajanje čitanja i pisanja, kao i verbalnog izražavanja. Kroz zanimljive i motivacione zadatke učenici se pripremaju za početno pisanje i čitanje, oslobađanju ruku, razvijaju prostornu orijentaciju… Sadrži velik broj grafomotoričkih vežbi, akustičke vežbe, podstiče pričanje na osnovu ličnog iskustva, opisivanje ilustracija, odgovaranje na pitanja… Veliki broj logičkih zadataka doprinosi uočavanju uzročno-posledičnih veza i rešavanju problema.
Delovi kompleta posvećeni obradi štampanih i pisanih slova sadrže nalepnice sa preciznim uputstvima za pravilno pisanje svakog slova. Učenici ih mogu zalepiti u svesku kako bi im uputstva za pisanje uvek bila pri ruci.
Obrada štampanih slova umerena je na uočavanje grafičke strukture, na analitičko-sintetičke vežbe i na uočavanje pozicije glasa u rečima, što je ključna pretčitalačka kompetencija. Obradi pisanih slova pristupa se preko grafomotoričkih vežbi, koje su prožete logičkim i igrovnim zadacima.
Didaktičku vrednost svake lekcije u obradi štampanih slova daju zadaci naprednog nivoa namenjeni učenicima koji već vladaju veštinama čitanja i pisanja.
Uvežbavanje pisanja slova ostvaruje se u delu koji se zove Vežbaonica, a uvežbavanje čitanja, razumevanja pročitanog i analize kraćih tekstova ostvaruje se u delu Čitaonica. Na kraju Čitaonice nalaze se ček-liste koje učitelju služe za procenu uspešnosti čitanja.
Kroz ceo uDžbenik se kontinuirano daju zadaci za proveru razumevanja pročitanog.